G'day mates!

27 september 2017

Wauw, in 1 woord wauw. Wat een reis, en wat is Australië mooi! Maandag op dinsdag nacht lekker op een luchtbedje geslapen met paps en mams, en dinsdag om 10 uur op het vliegveld. Daar de groep leren kennen en bagage ingecheckt. Een groep van 14 meiden en 6 gasten. Na een lekker bakkie thee was het tijd om afscheid te nemen en naar HongKong te vliegen. Na een vlucht van 12 uur waren we eindelijk aangekomen in Hongkong, en jeetje wat was het warm. In het hostel aangekomen even een paar uurtjes slaap ingehaald en daarna Hongkong in. Na een omweg van 2,5 uur waren we uitgekomen bij de peaktram. Samen met Saskia, Hester en claudia gingen we het mooiste uitzicht tegemoet. Na het genieten en het lekker eten bij de burgerking pakten we de ferry terug en was het tijd om op weg te gaan naar Australië.

Een vlucht van 9 uur met veel turbulentie..... maar het is het allemaal waard! Donderdag 21 september 11.30 lokale tijd waren we er, eindelijk!!! We werden opgewacht door Darren en Boukje, om naar het hostel gebracht te worden. S'avonds hadden we een heerlijke BBQ en hebben we gelijk een stukje kangaroo vlees gegeten (het was te doen).

Vrijdag was de regeldag, we kregen een tax-file nummer om te kunnen werken, een bankpas, medicare en kregen we veel informatie. S'avonds zijn we met zn alle pasta gaan koken en gingen we met zn alle pingpongen in de woonkamer.

Zaterdag was er een uitstapje naar de Blue Mountains, een national park groter dan België. Na een busreis van 2,5 uur waren we er. Wat was het uitzicht fenomenaal!! Na een groot stuk stekkeren stonden we onder de watervallen... we moesten helaas wel via een stijle trap omhoog lopen, wat zwaarder was dan verwacht. In de avond zijn we met z'n alle gaan stappen in Manly, in de sharkbar.

Zondag zijn we naar Sydney gegaan voor een citywalk. Na het bezoek aan het operahous en een lekkere lunch in het park gingen we naar the rocks, het oudste gedeelte van Sydney. Met het avond eten een lekkere hamburger en daarna rennen om de ferry te halen. En wat een uitzicht, Sydney in het donker. Zo veel lichtjes!!

Op maandag was het tijd om te surfen. Na een busreis van 2 uur waren we eindelijk bij de plek waar we gingen surfen. Wetsuits aan en met de surfplank het water in. Het waaide aardig hard waardoor het best lastig was. Ik heb een paar keer kunnen staan, maar was beter in het zandhappen! S'avonds nog een keer lekker met zn alle gegeten en daarna nog even bij het strand gezeten met de gehele groep.

Dinsdag hebben we afscheid genomen met de gehele groep en ben ik met 4 meiden en 1 gast naar Bondi Beach gegaan. En wat is het hier mooi!!!

1. Familie Ton:
    27 september 2017
    Wat een fantastische week heb je al gehad! Leuk verhaal en succes met de volgende stap meis! Liefs van Leo, Nicole en mij natuurlijk! 😗🍀
  2. Bep:
    27 september 2017
    Kom maar op met die verhalen. En ...... als je ooit terug komt dan weet ik zeker super slank afgetraind en een super conditie. Geniet meid. Kus bep
  3. Bep:
    13 oktober 2017
    Meer meer meer meer Meer!! Nog naar je zin ? Al hoofdpijn??? Je staat al geruime tijd onderste boven!😂 geniet Marjo!