#Backpackerslife

14 oktober 2017 - Airlie Beach, Australië

Na alweer bijna 1 maand in Australië te zijn is het weer tijd voor een nieuwe Blog. Na de introductie week ben ik met Claudia, Hester, Saskia en Jelte naar Bondi Beach gegaan. Daar zijn we 4 nachten geweest. We hebben daar langs de kliffen gelopen en hebben lekker op het strand gelegen.

Op 30 September zijn we met z’n 5e naar Cairns gevlogen. We hebben daar in het Globetrotters international hostel geslapen, waarbij er gratis ontbijt zat en 2x in de week een gratis BBQ was, ideaal voor ons als backpackers. Daar hebben we 7 andere van onze reisintroductie weer ontmoet. We hebben vaak bij de Lagoon gelegen, dit is een zwembad vlakbij de zee omdat er niet in de zee gezwommen mocht worden i.v.m. de krokodillen. En met het weer van ongeveer 30 graden was dit zeker niet verkeerd. ’s Avonds gingen we vaak stappen bij Gilligans (Partyhostel) en bij Woolshed.

Maandag 2 Oktober gingen we naar de Great Barrier Reef. Dit staat bekent om het mooie reef, alleen is dit door de cycloon in Januari 2017 aardig aangetast. Maar alsnog, wat was het mooi zeg!  We hebben veel mooi reef gezien en genoeg vissen! Helaas was de zee wat wild dus met m’n zeeziekte ging het niet zo heel goed, maar we hebben genoten van de dag!

Op Woensdag 4 Oktober gingen we de Daintree rainforest tour doen. We werden om 7.00 AM opgehaald door een busje, waarna we door gingen rijden naar een wildlife park. Daar zagen we de eerste koala’s, en wat zijn ze schattig! Ook nog papagaaien gezien en een walibi geaaid. Daarna hebben we door de rainforest gelopen. Op naar Port Douglas voor een heerlijke lunch en nog even op het mooie strand geweest. Toen was het tijd voor de krokodillentour. We hebben 1 krokodil gezien wat nog best spectaculair was. Na een drukke maar super leuke dag was het alweer tijd om terug te gaan naar het hostel. ’s Avonds was het de laatste avond dat we met de 12 van Australian Backpackers waren dus zijn we met zijn alle gezellig wat gaan drinken. Het goedkoopste wat je kan kopen in Australië zijn de pakken wijn, ook wel goon genaamd. De goon is ook erg goed voor een hangover….

Donderdag 5 Oktober was het alweer tijd om de tas in te pakken en verder te reizen. Ik ben door gaan reizen samen met Dinetta, Sam en Olaf. ’s Avonds pakten we de nachtbus naar Townsville waarna we de ochtend erna met de Ferry naar Magnetic island zijn gegaan. Hier sliepen we in het hostel Bungalow Koala Bay, waar het bereik erg slecht was. Maargoed, even geen bereik is ook prima! 😊. De dag van aankomst hadden we een barbiecar geregeld, een kleine witte jeep waarmee je lekker kan rond toeren over het eiland. Het eiland zelf is ook maar 15 kilometer breed dus je zat zo aan de andere kant van het eiland. Na een lekker dagje scheuren door de bergen en het zonnen aan het strand gingen we lekker avondeten en slapen. De dag erna zijn we in het koala wildlife park gegaan en hebben we verschillende beesten vast gehouden: Schildpad, lizzard, hagedis en een koala!!! Daarna hebben we een 4-weeldrive auto gehuurd waarmee we ook op de onverharde wegen mochten gaan, en dat hebben we zeker gedaan waardoor we op de mooie stranden terecht zijn gekomen. ’s-Avonds nog een mooie zonsondergang gezien!

De dag erna was het alweer tijd om in te pakken en op weg te gaan naar de volgende bestemming: Airlie Beach. Hier slapen we in het hostel Magnums, wat op een hotel lijkt. Mooie grote bomen en kleine huisjes om in te slapen. Na 3 dagen lekker gezond te hebben bij de lagoon was het tijd om naar de Whitsundays te gaan. We gingen met de boot ‘Spank me’ voor 3 dagen en 2 nachten opweg. Ik zag er best wel tegenop i.v.m. de reisziekte, maar het ging super goed. Nergens last van gehad. We kregen eerst een lekkere lunch en daarna mochten we gaan snorkelen! ’s Avonds lekker gegeten en toen tijd om te slapen. Ik lag samen met Dinetta in bed onderin de boot. De dag erna om 5.00 AM op om gelijk naar de Whitehaven beach te gaan. En wat was het een mooie zonsopgang!!! Daarna gelijk naar de Whitehaven beach zodat we de eerste waren! En O, wat is het mooi. Helderblauwe zee en mooie witte stranden! Daarna nog lekker op het strand gezeten en weer terug de boot op. Daarna nog 2 leuke snorkeltochtjes gedaan waarbij we nog veel vissen en reef gezien hebben. ’s-Avonds lekker Spaghetti bolognaise gegeten en kaartspelletjes gespeelt. De dag erna waren we om 8.00 AM weer terug in Airlie beach waarbij we lekker geluierd hebben bij de lagoon. De boottocht was super vet en zou het zo nog een keertje doen! Dit was alweer de blog van de eerste 3 weken! Laat een leuk berichtje achter!! 😊

1. Mama:
    14 oktober 2017
    Hoi marjolijn, wat een belevenissen allemaal,super gaaf .ik hoor regelmatig je plannetje, maar met dit verhaal beleef ik het bijna zelf.😃 als ik jong was,zou ik het ook wel weten ja.
    enjoy en dikke 💋 mama 💞
  2. Heidi:
    14 oktober 2017
    Wat een super gave reis Marjolein.
    Belevenissen die je nooit meer vergeet. Het is toch een droom van iedereen om een keer een Koala vast te kunnen houden!!
    Heel veel plezier verder en ik kijk uit naar je volgende verslag. Groetjes 🤗
  3. Bep:
    Leuk berichtje
  4. Papa:
    14 oktober 2017
    Hee meis, alsof ik er ook ben daaro.
    Mooie foto's, het ziet er gezellig uit.
    Ga zo door met genieten!!!!!
    kus papa
  5. Nicole:
    14 oktober 2017
    Wat een onwijs gave verhalen en super mooie fotos tot nu toe zeg. Ik zie echt dat je onwijs aan het genieten bent. Daar ben ik erg blij om. Liefsss
  6. Bep:
    14 oktober 2017
    Het is net of je het naar je zin hebt daar! Maar dat kan toch niet. Wij hebben toch het Zenderpark en Blijdorp en als je met een beertje wil kroelen..... Nou ik ken er hier ook wel één 😀 . Gekheid Marjo... wat een leuke dingen maak je mee en ben net als je moeder vreselijk jaloers dat ik dit ook niet hebben mogen doen toen ik jong was. Ik zeg super genieten de komende maanden en blijf ons verblijden met super leuke verhalen. Dikke beren kroellies!
  7. Sanne:
    18 oktober 2017
    Wat leuk te lezen zeg. Brings back memories!!! Ben in dezelfde plaatsen geweest. Op Magnetic hadden ze alleen een fel roze barbie car, echt hilarisch!!
    Ga zo lekker door!!!
    Liefs